Hej
Jeg har tænkt mig at lave et støjhegn med Harboøre betonstolper med en port ca. 4-5 meter bred og 180 cm høj x 13 cm. Hullet til stolperne har jeg tænkt mig at bore med et 15 cm. jordbor i 90 cm. dybde.
Mit spørgsmål lyder
Hvordan nedgraver man bedst stolperne ned så de står fast, da det kan blæse ret kraftigt. Hvad skal jeg gøre for at sikre stolperne? Det er sandet jord. Er det en ide at hælde grus eller sten ned omkring stolpen? Vil planker der bare ligger opad stolperne i hullet kunne være en hjælp? Som sagt det kan blæse meget og komme vindstød.
Jeg forestiller mig at plankerne bliver påsat impræneret lægter som går lidt ned i jorden og fastgøres på betonstolperne med hulbånd.
Jeg overvejer evt. at sætte baduner på midt på porten, da den ikke skal bruges særlig ofte.
Mvh Alexsiw