Staldbygning

Jeg ønsker at renovere en staldbygning fra starten af 1900. Bygningen skal rumme overnatningsmulighed, værksted/kursuslokale og toilet/bad. Den er nu en tom skal uden isolering med beton + flisegulv.
Jeg er i den undersøgende fase, så jeg har brug for overordnede gode råd
Kan jeg:
1. Bygge rum inde i bygningen, så eksisterende bygning bliver et værn mod vind og regn og det indvendige bliver moduler med værelser og værksted? Den model er brugt f.eks. På Godsbanen i Århus hvor målet var at Radar (spillested) skulle lydmæssigt isoleres fra naboerne. I den rå hal er der tomt i den ene ende (til markeder osv) og en boks i den anden ende der rummer et spillested.
2. Isolere indvendigt eller udvendigt+ lægge gulv og udnytte bygningen på den måde?
3. Og hvad med opvarmning? Der er ikke noget nu. Bygningen skal være frostfri hele året, men kun lejlighedsvist opvarmet til brug.

Det er en helt klassisk staldbygning med båse til kreaturer. Bygningen er en del af tre længer. Beboelse, stald der nu er råt værksted der har været stald og så denne uistandsatte længe.
Bygningen skal ikke være et luksushotel men brugbar og rar at være i For overnattende gæster og kursister.

På forhånd mange tak.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis