WC-afløb, 90 el. 110 mm

Går og fedter med et toilet, jeg er ved at bygge ovenpå. Toilettet skal være et Grohe på 820 mm i højden. Jeg kan se, der er to muligheder for afløb: Et på 90 mm, og et på 110 mm. Jeg mener standard er 110, det er det i hvert fald her i huset. Men jeg er lidt klemt på plads, og da det er ovenpå, burde det i min optik være "sug" nok, til at jeg kan nøjes med 90 mm, selv om der ikke er meget fald det første stykke. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at der er krav i DK om at det skal være 110 mm selv om det lille stykke fra toilet kn er på 90 mm.
I F.eks. Brasilien bruger man 90 mm. Her er det så ikke tilladt at lade tørre papiret smutte i toilettet. ( Jeg har prøvet det, og det medførte stoppet toilet på et hotelværelse ) 
Så hvis du i al fremtid vil love at lægge toilet papir i skraldespand ved siden af, så værsgo at bruge 90 mm med lav fald. 
Jeg ved jo ikke lige hvordan din rørføring ser ud, men med indbygget toilet kommer udløb jo ret højt oppe. Det giver mulighed for at føre rørene i f.eks. skunk eller skillerum med ret stort fald. 
Du har måske også mulighed for at vælge et bedre sted til faldstammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Man kan i Danmark kun købe 110 mm rør, så det er nok fordi det er et krav....
Synes ikke det fremgår helt tydeligt om det er et helt nyt toilet eller om du kobler på eksisterende faldstamme. Men bare være opmærksom på at der skal være udluftning på faldstammen.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis