Kold til varm skunk

Hej med jer

Jeg skal inde for en overskuelig fremtid til at lege med udhænget på vores hus. Det er et hus fra 1968 med en overetage der er bygget i 1976. Det er hvad jeg går ud fra kaldes en kold skunk, altså den er isoleret med rockwool ind mod huset på skunkvæggen og mod "gulvet" , men der fiser luft ind hvis jeg åbner for inspektionslemmen.

Mit spørgsmål er nu. Hvis jeg alligevel skal til at lave ny inddækning af mit udhæng, kan jeg så isolere så vi ikke længere har en kold skunk? der løber lige p.t. kun netværkskabler derude så der er ikke nogen vild løsning på el eller lignende der skal til.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på og hvordan kan man teknisk lave det?
Kan jeg sætte inddækningen op på udhænget med fer og not så det blive helt tæt eller lukker jeg så af for noget udluftning op i vores undertag / loft som skal "erstattes" af en anden form for udluftning?

Jeg håber det giver mening, ellers må i stille spørgsmål som jeg skal prøve at besvare efter bedste evne. :) 

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At du mærker kold luft når inspektions lem åbnes er jo ikke nogen grund til at lave det om. Det eneste der kan forbedres er isolering af selve inspektions lem, og så måske mere isolering i det hele taget. 
Der er et par forhold du skal være opmærksom på hvis du laver det om . 
1. Der må kun være 1 lag dampspærre. Der betyder at du skal have lagt dampspærre under din nye isolering og at den gamle dampspærre skal "ødelægges"  Det kan nok lade sig gøre hvis du har de nederste tagplader / tagsten pillet af medens du laver det. Så kan man rive lidt i det alucraft ( sølvpapir) der sidder ser. Den nye dampspærre skal så klæbes sammen med den gamle. 
2. Udluftning op i tagrummet skal beholdes. Det betyder sammenlagt 1,5 cm sprække i begge sider hele vejen langs husets langside. Det kan så være 7,5 mm ved muren og 7,5 mm ude ved sternbræt hvis det er sådan det skal se ud. Det imellem kan så være md fer og not. Det kan være en fordel at lægge insektnet hen over sprækkerne. Hvis det er lavet omhyggelig kan du undgå hvepsebo deroppe. 
Udluftning kan og være i forbindelse med fugle klodser hvis det er tagplader vi taler om. 
Desuden skal der være 5 cm luft over isolering og op til lægter. 
der skal også være tilsvarende udluftning oppe ved rygning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis