Hej
Jeg har lige købt en Fein Supercut, altså en lidt ældre version af Fein's akku multicutter på 18v.
Den er købt brugt og med et defekt batteri.
Samtidig har jeg købt 2 stk 18v batterier. Det er egentlig den version der går til deres "nye" 18v multicutter, Multimaster AMM500/700.
Når jeg kigger på dem så er låsesystemet og sammenkoblingen fuldstændig og aldeles den samme. Laderen der følger med til Fein cutteren er sågar i stand til fint at lade de "nyere" batterier og det er fuldstændig og aldeles den samme lader der følger med til de nye Multimaster modeller.
Problemet er så, der kommer ingen liv i Fein cutteren når jeg sætter et af de nye batterier på. som i intet, der sker absolut ingenting. Der er strøm på batterierne, de sidder fint på maskinen men der sker nada.
Skal jeg gå ud fra at det er fordi jeg bruger et forkert batteri? Altså i mit hoved så er 18v batterier 18v batterier og strøm er strøm. Det er samme låsesystem og lederne i batterierne er fuldstændig ens, så det passer sammen som fod i hose, så i min (lettere forkvaklede) optik, så burde de køre.
Kan det være jeg har fået en defekt maskine? Jeg har ikke rigtig nogen mulighed for at teste den.
Håber nogen kan skabe klarsyn på om det er fordi batterityperne ikke passer eller om det burde virke og det højst sandsynligvis er fordi multicutteren er defekt?
IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse