Er endelig ved at være færdig med at bygge et fritstående orangeri på 14kvm.
Orangeriet er bygget på en støbt betonsokkel (fundablokke langs kant og betongulv med rionet i midten). Da vi trak en skinne for at rette toppen kom der områder med dybe fyger (fra småsten der er trukket med) - blandingen var nok for tyk, da en amatør som jeg var for bange for styrken. Har slebet et par høje smuttere væk og gulvet virker ret plant trods fugerne.
Da vi trukket i land med anden løsning til gulv og endelig har besluttet af der skal fliser (gulvklinker) på gulvet, så tror jeg at det er en god idé med flydespartel. Ellers er der for stor risiko for små hulrum som fliseklæben ikke får lukket.
SPØRGSMÅL:
1) Kan jeg nøjes med fx 5mm flydespartel og det stadig holder sammen? Skulle jeg være så uheldig at enkelte småsten stikker op så er det trods alt ikke øverste lag. Kan slibe det væk før fliser skal på.
2) Skal der bruges primer før flydespartel for at det kan hæfte på betongulvet?
3) Vil flydespartlen (når helt hærdet) kunne klare de indimellem meget høje og lave temperaturer der vil være i/på gulvet?
4) Hvor mange kg flydespartel vil I estimere jeg skal bruge til 14kvm hvis jeg, som nævnt, vil forsøge at gå efter et meget tyndt lag?
Jeg kan låne en pigrulle af en kammerat. Behøver ikke pigsko da jeg vil kunne nå ind fra siderne (undlader at sætte alle ruder i).
Hr. Mogensen... Forsøger at lave det korrekt første gang!