Skæve stopventiler Jejep 15 06-06-2023 16:06 Hej alle,Det kan godt være der er gået sommerhjerne i den, men jeg har netop monteret 2 stopventiler/nilhane.Den ene er voldsomt skæv, når jeg strammer den til.Kan jeg gøre noget smart så de begge vender pænt og korrekt? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Gregeren 5657 2830 06-06-2023 16:36 Ja, du stopper med at spænde når den sidder rigtigt, før den ikke kan skrues længere i.Den skal jo ikke skrues i bund, men skrues så den vender rigtigt.Paksalve og garn sørger for tætningen, og ikke at den er skruet helt i bund. Elektronikteknikeren
Jejep Trådstarter 15 06-06-2023 16:40 Gregeren skrev den 06-06-2023 16:36:25Ja, du stopper med at spænde når den sidder rigtigt, før den ikke kan skrues længere i.Den skal jo ikke skrues i bund, men skrues så den vender rigtigt.Paksalve og garn sørger for tætningen, og ikke at den er skruet helt i bund. Giver mening! Jeg forsøger med mere garn indtil spændingen passer med monteringen.Tak
kovas 4124 9670 06-06-2023 17:48 Jeg ved godt at mange er negative omkring det. Men netop til sådan nogle ting som skal sidde ordentligt og som er afslutning, der bruger jeg flydende vvs-tætning. Så skruer man bare hanen ind til den passer og venter til det er hærdet. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
ev elmand 30543 7480 06-06-2023 23:33 Du skal sikkert ikke bruge mere garn, men når du skruer den ud så skal den pakkes igen. Så stopper du når den står rigtig. Du kan jo kigge på hvor mange omgange den skrues for at komme ud, og så stoppe ind skruning 1/2 - 1/1 omgang før slut. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)