Skæve stopventiler

Hej alle,

Det kan godt være der er gået sommerhjerne i den, men jeg har netop monteret 2 stopventiler/nilhane.
Den ene er voldsomt skæv, når jeg strammer den til.
Kan jeg gøre noget smart så de begge vender pænt og korrekt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du stopper med at spænde når den sidder rigtigt, før den ikke kan skrues længere i.

Den skal jo ikke skrues i bund, men skrues så den vender rigtigt.
Paksalve og garn sørger for tætningen, og ikke at den er skruet helt i bund.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 06-06-2023 16:36:25

Ja, du stopper med at spænde når den sidder rigtigt, før den ikke kan skrues længere i.

Den skal jo ikke skrues i bund, men skrues så den vender rigtigt.
Paksalve og garn sørger for tætningen, og ikke at den er skruet helt i bund.

 Giver mening! Jeg forsøger med mere garn indtil spændingen passer med monteringen.

Tak
Jeg ved godt at mange er negative omkring det. Men netop til sådan nogle ting som skal sidde ordentligt og som er afslutning, der bruger jeg flydende vvs-tætning. Så skruer man bare hanen ind til den passer og venter til det er hærdet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal sikkert ikke bruge mere garn, men når du skruer den ud så skal den pakkes igen. Så stopper du når den står rigtig. Du kan jo kigge på hvor mange omgange den skrues for at komme ud, og så stoppe  ind skruning 1/2 - 1/1 omgang før slut. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis