Magnetkobling A/Ckompressor dur ikke

Hej til Jer!
vores klimaanlæg har ikke fungeret længe. så jeg kørte ind til toyota for at få det tjekket. Og beskeden er at magnetkoblingen er i udu og at hele kompressoren skal skiftes. hans bud er ca 5000kr inc. moms for kompressor +montering ialt 8-10000kr, Når jeg så kikker på autoreservedele så koster en kompressor i omegnen af 2500kr. Er dem man sælger hus feks autodoc dårlige eller skore Toyota bare 50% extra på reservedele?  har man nogen erfaring med ar rep koblingen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som regel kan man få koblingen i løs vægt. Vær dog sikker på, at kompressoren kan køre rundt. Det tjekker du ved at dreje på navet inde i koblingen. Formodentlig er det er Sanden kompressor, og de fås for 2-3.000 kr. Så det er et spørgsmål om, det er værd at rode med en ny kobling. Du behøver ikke at køre til Toyota  med det problem. Det kan alle med blot lidt udstyr klare i dag, hvor alt med AC er afmystificeret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis man køber originale dele er man sikker på de passer og kvaliteten er i orden, men ja forhandleren tager fuld pris for reservedele til private, så det bliver lidt dyrt.
Uoriginale reservedele kan have svingende kvalitet, men generelt er det da en ok løsning.

Du kunne jo prøve at høre pris hos et ikke mærkevare værksted..

Men Autodoc, og andre,  har de også løse koblinger, måske du kan finde en der passer, så burde den vel være til at skifte selv?


Vi prøver igen, i morgen --
Om en Sanden kompressor leveres gennem Toyota eller alm reservedelsleverandør kan vel komme ud på et?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Tak for  Jeres svar. det er en Honda bil Men det nærmeste hondaværkster er i Viborg. Så den er serviceret på et alm ikke mærkeværksted. Men jeg synes at første gang han skulle lave a/c anlægget varede det ikke ret længe før den var gal igen. Det er ikke sikkert at det er hans fejl. der kan nemt være noget andet der senere gik i stykker, men jeg fik lyst til at prøve et andet værksted. Når jeg søger på nummerpladen på feks bildeleshop er Sanden nok den eneste som ikke kommer op. Jeg var lige ude og kigge på bilen men jeg kan ikke se kompressoren uden at skulle ned at ligge. dem der kommer op koster fra ca 2200 - 38000kr. så det er jo en pæn forskel. Det har i øvrigt aldrig været tanken at jeg skulle lave det selv.
Det er det pokkers ved det. Da man havde arbejde og små børn lavede jeg bil fordi jeg kunne li det og det sparede mange penge. Nu har jeg masser af tid, men orker det ikke.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er der en sikkerhedsafbryder å systemet, så koblingen sættes ud af spillet, hvis trykket falder? Hvis ikke og man fortsætter med at bruge AC-anlægget, vil kompressoren bryde sammen, og det ses ved at koblingen er totalt feset af. Det hjælper ikke at skifte kompressor og koblinger, hvis der er en utæthed på anlægget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej ktm  Da jeg indleverede den til Toyota var aftalen at de skulle sætte et prøveanlæg til den, og fylde kølemiddel på hvis der manglede. Det jeg så fik at vide var at der manglede ikke kølemiddel, men at det var koblingen som ikke slog til. Hantog ikke betaling for det, som han sagde det har ikke kostet os noget. men jeg ved jo ikke om eller hvor meget de ellers har undersøgt. Der kan jo være flere årsager til at koblingen ikke kobler til. En sikring, Et relæ eller hvad ved jeg. Men nu prøver jeg med min sædvanlige servicemand. Så må jeg høre hvad han siger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så vær sikker på, at en evt. sikkerhedskontakt virker. Den kan sidde lidt kryptisk. Så en lus tværs over og hør om koblingen så klapper.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis