Drivhus med pool - smart eller dumt

Vores børn drømmer om en pool mens forældrene drømmer om et drivhus. Vi undrede os, om man ikke kan kombinere det, så varmen fra vandet hjælper drivhuset og varmen fra drivhuset hjælper vandet. Det lød som en besparende fordel.

Men så melder det logiske spørgsmål sig: er det helt godnat og dumt på forhånd, eller er det smart?

Umiddelbart er en nedstøbt, isoleret pool jo en glimrende mulighed for et fint fundament til et drivhus, hvor man tillige undgår de allestedsnærværende myg og insekter og blade osv.

Hvad har folk af erfaringer med det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis I skal dyrke spiselige planter i drivhuset,  ville jeg nok være betænkelig,  hvad kemikalier der bliver puttet i poolen 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Tiltalende tanke :)

Meeeen der vil, alt efter hvor agressivt i udlufter, blive virkelig fugtigt... så hvis du har planer om at dyrke afgrøder i drivhuset vil du nok komme til at kæmpe en vanvittigt ulige kamp med skimmel, svamp, meldug og råd. 

I sådan et setup vil du skulle finde planter som kommer fra et klima med høj luftfugtioghed og masser af direkte sol. jeg kan ikke lige komme i tanke om en biotop som matcher de specifikationer. 

Mads



AllTheGear_ButNoIdea skrev den 06-06-2023 14:23:49

Tiltalende tanke :)

Meeeen der vil, alt efter hvor agressivt i udlufter, blive virkelig fugtigt... så hvis du har planer om at dyrke afgrøder i drivhuset vil du nok komme til at kæmpe en vanvittigt ulige kamp med skimmel, svamp, meldug og råd.

I sådan et setup vil du skulle finde planter som kommer fra et klima med høj luftfugtioghed og masser af direkte sol. jeg kan ikke lige komme i tanke om en biotop som matcher de specifikationer.

Mads



 Så det ville i højere grad blive en prydhave frem for en dyrkningshave. Det tænkte vi ikke lige på 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis