Billig/dyr heldækkende oliebaseret træbeskyttelse.

Det begynder at være tid til at male sternbrædder, vinduer og beklædning på skur.
Alt er tidligere malet med heldækkende oliebaseret GORI 88, ral9010.

Er der nogen der har erfaring med billige heldækkende oliebaserede træbeskyttelser fra f.eks. Harald Nyborg eller Jem og Fix? ...... der er en del penge at spare ift. GORI.

Er der i praksis meget farveforskel på ral9010 og renhvid / kridt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu håber jeg ikke at jeg overtræder retningslinjerne for reklame, men i så fald, så skal jeg beklage mange gange og mit indlæg skal bare slettes...   

Jeg stod i det samme dilemma sidste år, så jeg valgte at købe 2 forskellige produkter fra Gori samt et produkt fra Træfix for at samligne.

-Træfix var meget tyndt og svært at styre, samt jeg synes der skulle mange lag på før det dækkede, som det så aldrig helt kom til ordentligt synes jeg.
-Gori var kun 1-2 gange og så var det dækket helt perfekt (og det galt både maling og olie).
Desuden holder resultatet væsentligt bedre der hvor jeg har brugt Gori, frem for Træfix.

Jeg har igen i år købt de samme produkter til efterbehandling, samt nybehandlig de steder jeg ikke nået sidste år.
Jeg vil anbefale du bruger Gori, men det er kun min erfaring (og der står ikke maler på svendebrevet    )

ps: Der ER forskel på ral 9010 og kridt i farve, og du vil kunne ane det hvis du maler det.
Fordelen ved Gori kan du få tonet i den farve du vil, den kan du ikke med Træfix.
Jeg har god erfaring med Coolingpaint, der ikke stor forskel i den og Gori 100, hverken i holdbarhed, eller dækevne.
Coolingpaint  har de både i Harald Nyborg og Jem og Fix, til 348 kr for 5 liter.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også