Hjælp til fylde mit hul

Mit badeværelse er fra 70erne. Jeg har fjernet en opmuret brusebund, da jeg vil have mere gulv plads. Under brusebunden var der mindre gulv end forventet. I midten er der noget beton på mursten, som nok har understøttet brusebunden. Kan jeg bare fylde resten af hullet op med beton?
Målet er at lægge fliser ovenpå, så det kommer til at passe med resten af gulvet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du ikke bruge bruseren mere? Hvis ikke så fyld hullet med beton. Er der et afløb fra den gamle bruser, skal det lukkes.

fase
Tak for svaret. Jeg skal ikke bruge bruseren mere. Der er et badekar lige ved siden af, som jeg bruger i stedet for. Afløbet render hen til under vasken, hvor der er en rist og fælles afløb. Tænker jeg sætter en prop i det gamle afløb, og dækker det til med beton.
Tastysnack skrev den 05-06-2023 13:03:22

Tak for svaret. Jeg skal ikke bruge bruseren mere. Der er et badekar lige ved siden af, som jeg bruger i stedet for. Afløbet render hen til under vasken, hvor der er en rist og fælles afløb. Tænker jeg sætter en prop i det gamle afløb, og dækker det til med beton.

https://handyman.dk/spoergehjoernet/afblaending-af-kloak/ 

det med og proppe af er vist en dårlig ide og heller ikke lovlig
Jeg har adgang til begge ender af afløbsrøret. Den ene ende er i hullet, den anden ende er i risten under vasken. Kan lukke røret begge steder. Skal have en vvs'er ud for at afslutte vandrørene, så han kan nok også tage et kig på afløbsrøret. 
Hvis det er et rør som rammer gulvafløb over vandlås, så er det vel ok at lukke det af. Men god ide at spørge VVS. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Ja, det ender i gulvafløbet over vandlåsen. Faktisk er der en ekstra rist nede i gulvafløbet til at opfange hår og vielsesringe lige under hvor røret udmunder. Så rotterne kan ikke komme til afløbsrøret på nogen måde. Men propper det af i begge ender for orden skyld. 

Nu skal jeg bare have en vvs'er til afblænde vandrørene, så de også kan gemmes væk. Er det korrekt forstået, at de skal hårdt loddes?
Jeg har gravet ned til hvor kobberrørrerne vinkles op fra gulvet til armatur, men aner ikke hvor de forgrener sig fra.  
Om rørene skal hårdloddes afgør VVS'eren.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis