Har skiftet 8 vinduer, første gang for mig. Det er ikke i vores hus, det havde jeg nok ladet proffer om, det er en staldbygning som skal omdannes til gildestue, så kvalitetskravene er ikke ligeså høje.
Det må gerne være lidt pænt. Varmeisolering er ikke vigtigt, bruges kun om sommeren, men der skal selvfølgelig hverken komme vind eller vand ind. Jeg har købt isolering i ruller, kantbånd i forskellige størrelser, og fugemasse.
Udfordringen: Denne gamle staldbygning har meget varierende huller til vinduer, og lidt skæve også, så gaps mellem væg og vinduer varierer fra 1mm til 20mm. Så det med at få isolering, dernæst kantbånd og til sidst fuget, det er der ikke plads til allevegne.
Spørgsmålene er så:
1. Når der ikke er plads til det hele, kan jeg bare fuge? Kan jeg bare stoppe kantbånd ind og fuge? Kan jeg hvis isolering er tæt nok på fuge ovenpå det, altså uden kantbånd?
2. På undersiden er der jo en dryptud/vandnæse, den skal vel stadig være fri, så når jeg har fuget, så skal det være inde bag den vandnæse, så vandnæsen er fri til at dryppe?
3. Alt dette var udendørs. Indendørs skal der vel bare gøres så det er pænt?
Tak
Tak!