Kan asbest fibre drysse fra tag?

Hej,

Jeg er ved at indrette en gammel lade til festlokale. Der er åbnet op til kip og taget er et gammelt bølge eternit tag. Ud fra alderen må det være med asbest.

Mit spørgsmål er om der er risiko for at sådan et tag kan “drysse”? Jeg er klar over at man ikke skal bore/skære/knække pladerne, men kan der mon frigives fibre til luften fx fra vibrationer når der spilles rigtig høj musik? Eller er jeg overbekymret? :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Ja der vil da sikkert kunne drysse lidt asbestfibre ned, men var det mig ville jeg ikke være bekymret.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret og velkomsten.

Er det fordi du tænker det vil være så lidt så det vil være ubetydeligt eller hvordan? Lokalet er jo heller ikke ligefrem isoleret, så der er god naturlig udluftning. 
Altså, hvis festen indeholder en del flyvende champagnepropper e.l., så kan der godt komme lidt ned🥳
Ved ikke om det rent fagligt holder, men hvad om man sprayede pladernes underside med lidt klar lak, mon ikke det vil binde langt det meste?
En grund til at gøre noget er, at bedømt ud fra antallet af asbestforespørgsler her på siten, er der stor sandsynlighed for at du vil få gæster der nervøst vil spørge til pladerne ang. asbest.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis