Kabelgennemførings-, -indtrækningsudstyr

Fandt dette interesante værktøj, men er tilbuddet ok eller findes det bedre med mere udstyr der kan skrues i enden på fiber stangen ?

https://www.conradelektronik.dk/p/kabelgennemfrings-indtrkningsudstyr-t5421-ck-1-stk-1581926?gclid=EAIaIQobChMIwJWK1pqp_wIVTeZ3Ch0UTw3NEAQYASABEgI8HfD_BwE

Nogen steder udover conrad hvor de kan købes ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du bruge det til. En søgefjeder kan også bruges.

fase
S. Fabrin skrev den 04-06-2023 18:02:55

trækning af kabler i skunk/hulrum i ligestræk  hvor man ikke kan komme til, Det er ethernet kabler 

Det er en cable scout. Jeg har selv flere af dem og bruger dem flere gange om ugen i forbindelse med mit arbejde. De er geniale til rigtig mange ting, hvad enten der skal fiskes hen over er loft, eller trækkes kabler over nogle lange træk i en kabelbakke. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

jetdirect skrev den 04-06-2023 18:35:43

S. Fabrin skrev den 04-06-2023 18:02:55

trækning af kabler i skunk/hulrum i ligestræk  hvor man ikke kan komme til, Det er ethernet kabler 

Det forklarer, hvorfor du søger dette værktøj.

fase
Til lige den opgave med skunk, ville jeg bruge 16mm elektrikker/plastrør, og det koster ikke mange penge
Annonce
groundz skrev den 05-06-2023 08:03:14

Til lige den opgave med skunk, ville jeg bruge 16mm elektrikker/plastrør, og det koster ikke mange penge

Enig. Det var den metode, der blev brugt, inden det viste værktøj blev opfundet. Rørene kan sættes sammen med muffer

fase
med det antal kabler der skal trækkes vil det blive til mange plastrør, men ideen vil klart komme i betragtning 
jetdirect skrev den 05-06-2023 13:54:19

med det antal kabler der skal trækkes vil det blive til mange plastrør, men ideen vil klart komme i betragtning 

Nu er der jo ingen der forbyder dig at trække en træktråd med, når du trækker det først kabel igennem. Det betyder, at du kun skal skubbe trække et rør. Derefter trækker du et kabel og en snor eller, hvad du skal bruge sammen med kablet. Job done.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis