Vinylgulv

Hej

Skal til at erstatte mit gamle vinylgulv i køkkenet (ca 5 kvm). Jeg har læst et gulv i den størrelse ikke behøver at blive fuldlimet ej heller dobbeltklæb. Rummet er dog ikke rektangulært, men har lidt andre dimensioner (se billeder).

Hvad tænker i, kan det klares uden at skulle fuldlimes - evt med noget dobbeltklæb rundt i siderne?

Vil nedenstående fremgangsmåde for at lægge gulvet være helt skæv:

1) skær gulvet til således der er 2 mm ind til alle sider så gulvet kan give sig.
2) dobbeltklæb rundt i kanterne, hele vejen rundt eller bare stykker med en meters mellemrum eller lignende?
3) vinyl lægges på og der afsluttes med lister op mod soklen

Det er min umiddelbare tankegang. Nogen der kan hjælpe eller bekræfte.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billeder kommer her
Har du overvejet et laminatgulv i stedet. Eller den type vinyl, der også lægges som laminatplader.

Pergo har noget der skulle være vandafvisende Aqua Safe, kalder de det. Ja, ja, man skal nok ikke lade det "søbe" i vand, men spilde på det, skulle der ikke ske noget ved (gør der nu heller ikke på "alm" laminat.

Synes det er meget pænere end den traditionelle vinyl. Men den traditionelle vinyl, er nok "varmere" at gå på.

Hej Henrik, ja har jeg, men føler nu for den billige og nemme løsning med rullevinyl. :)

Har du nogen input til fremgangsmåde med lægning af rullevinylet som jeg beskrev i indlægget?:
Har ikke oplevet problemer med vinyl gulv uden lim/tape. Hverken med 20m2 eller 5m2.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
IIdstaal, har det været firkantede/rektangulære områder eller?
Annonce
Pemoen skrev den 04-06-2023 21:57:50

IIdstaal, har det været firkantede/rektangulære områder eller?

Ja det har det. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Har aldrig limet eller tapet vinylgulv, selvom det ikke har været rektangulært.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis