Sandkassesand

Hej, 
Skal sætte ny sandkasse op til lillemand og i den forbindelse skifter jeg sandet. Virker dog helt tåbelig at skulle køre det et sted hen...

Er der noget i vejen for at sprede det ud over ukrudt jeg har omme bag garage (i forvejen et sted hvor det hele bare lige får lov til at passe sig selv)? 

Sandet er som sådan rent nok, men jeg tænker af der har været en del katte i det efterhånden, da vi glemmer at smide låg på en gang imellem. 

Det er en relativ beskeden mængde, det er sådan en plastik skildpadde. 

Summa summarun
Spørgsmålet går vel på 
A) er det decideret skadeligt for jorden hvis jeg spreder lidt sand? 
B) overser jeg evt et eller andet smart jeg kunne bruge det til og som rent faktisk kunne være til gavn? 

God weekend! 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du roligt sprede ud, et meget tyndt lag på græsplænen er også en mulighed.             

Vi prøver igen, i morgen --
Kan det være til decideret gavn i visse tilfælde? Min græsplæne er fx et sted meget "mosset", ville det været godt eller dårligt at der kom lidt over den i det område?

Hvis det er lerjord så gavner det altid med sand. Men sådan en lille "skildpadde" sand gør ingen forskel. Bare bred det ud hvor du synes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
-Græsplænen kan du roligt sprede det ud over som "topdressing" hvis du vil det.   
Evt. bruge det i nogle blomsterbede eller krydderurtebede hvis i har det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis