Havetraktor gnister ved tænding men ikke når den tørner

Hej. Jeg har en havetraktor som fejler flere forskellige ting, men en ting der undrer mig er dens gnist. Drejer jeg nøglen helt om så motor tørner, er der ingen gnist. Men i tiden fra du drejer nøglen væk fra start og til den stopper omdrejninger på motoreren, kommer der gnist. Således kan den til nøds starte når man stopper med at tørne, da der stadig er lidt omdrejning tilbage fra da den tørnede, dvs et sekund ca med gnist. Hvad skyldes det? Jeg kan se der er en blå ledning som er røget af oppe ved tændingslåsens stik, kan det være den? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan se hvor ledningen skulle sidde vil jeg foreslå at genmontere den

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er helt sikkert en mulighed at din fejl kan skyldes fejl omkring tændingslåsen.
Thebigbad skrev den 03-06-2023 21:47:48

JohnLarsen skrev den 03-06-2023 21:03:38

Hvis du kan se hvor ledningen skulle sidde vil jeg foreslå at genmontere den

 Tror du det kunne være den der er synderen?

Jeg tror ledningen er til noget, så hvorfor ikke bare genmontere den og prøve?

Eller regner det der hvor den står?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kan se på din historik at du har startproblemer havetraktorer i stor stil.
Eller mangler du nogen at skrive med?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Ledningen er genmonteret, det var ikke der fejlen lå. Ja, jeg har en del startproblemer. Hvad dælen kan det skyldes? 
Enten er ledningen til tændingen forkert monteret på tændingskontakten, ellers er tændingskontakten defekt.

Du kan teste med en prøvelampe, eller voltmeter, om du kan finde et ben på tændingskontakten, hvor der er strøm på når nøglen drejes til tænding, og at der stadig er strøm når du drejer nøglen om så starteren turner. så flytter du ledningen til tændingen derover.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis