Opbevaring grus osv

Jeg mangler en smart måde at opbevare grus, muldjord osv, som vi bruger til forskellige projekter. Desværre kan jeg ikke køre big bags ind gennem havelågen (eller op af skrænten til lågen i første omgang), så jeg tænker, at jeg skal finde en mere permanent opbevaringsform. Plus det er billigere at hente et læs selv end få det leveret (omend jeg skal låne en 1000kg trailer til dét hver gang).

Hvis jeg vil lave det enklest og billigst muligt, kan man så blot sætte eks to osb plader med en halv osv plade midt på, afstive det med nogle tryk imp brædder, og så tippe støbemix, muld, sand osv ind i hvert sit respektive rum?

Alternativet er at købe (dyrt) i big bags, tømme én, og så tømme de efterfølgende i hver sin. Det er bare noget tungere og dyrere, tænker jeg.

Jeg tænker at få opbevaret:
- vasket sand
- støbemix
- muldjord
- haveaffald (primært græs)

Forslag / ideer modtages. Det behøver ikke være ekstremt grimt, naturligvis 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt 18 3 kr´s spande i HN(det svare til den vægt jeg kan have på traileren)
Så henter jeg på matriale pladsen, de er både nemt at læsse af og på traileren i spande og de kan stå stablet med sand/sten i skuret indtil næste gang jeg skal bruge dem.
kaffemand skrev den 03-06-2023 09:21:55

Jeg har købt 18 3 kr´s spande i HN(det svare til den vægt jeg kan have på traileren)
Så henter jeg på matriale pladsen, de er både nemt at læsse af og på traileren i spande og de kan stå stablet med sand/sten i skuret indtil næste gang jeg skal bruge dem.

 Jeg kan se 20L til 16kr. Det er de største med hank. Dem, du tænkte på? Du fylder bare traileren og så tipper de det henover?


Jeg har pt fundet én grusgrav med afhentning, dog min 1 m3. Det er jo snildt 1500 kg. Håber at finde en med 1/2 m3 salg 
HrT skrev den 03-06-2023 09:39:48

.

 Jeg kan se 20L til 16kr. Det er de største med hank. Dem, du tænkte på? Du fylder bare traileren og så tipper de det henover?


Det er 12 l jeg bruger, de står til 7 kr. men plejer at være på tilbud 3 for 9, det er de måske ikke mere.
Jeg kan kun have 350 kg på min trailer 18 * 12 er 216 l og de vejer omkring 340 kg.(en spand kommer så op på kanp 19 kg.

Jeg henter på https://materialepladsen.dk/forside hvor man selv skal skovle op.

Det at det så er i spande gør det nemmere at bære fra indkørsel og om i haven, jeg har også kørt nogle ture hvor jeg skovler op i trailer og ned i trillebør(som er uhandy at få gennem min havelåge).

Så for at komme tilbage til det du spørger om, opbevaring der er det for mig praktisk at have det stående i spande.
I det østjyske er der mange vognmænd der forhandler grus, sand, jord til private (hvis man spørger - nogle har rent faktisk også en opdateret hjemmeside, men det er ikke altid tilfældet)
Der har jeg også som regel fået dem til at læsse det jeg skal bruge, og det har været mellem 1/4 til 1/2 kubikmeter (jeg må ikke køre med tungere læs)

Så du behøver ikke tage hele vejen til en grusgrav
Sumsar skrev den 03-06-2023 12:23:23

I det østjyske er der mange vognmænd der forhandler grus, sand, jord til private (hvis man spørger - nogle har rent faktisk også en opdateret hjemmeside, men det er ikke altid tilfældet)
Der har jeg også som regel fået dem til at læsse det jeg skal bruge, og det har været mellem 1/4 til 1/2 kubikmeter (jeg må ikke køre med tungere læs)

Så du behøver ikke tage hele vejen til en grusgrav

 Ja sådan er det også her i Randers området, her er en lokal vognmand, hvor man kan hente hele døgnet, og betale med mobilpay.




Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis