finde lampested bag gipsen

Jeg skal til at sætte nye gipslofter op og kunne bruge et godt tip til hvordan jeg nemmest lokaliserer lampestedet og skærer hul til det. Jeg kan ikke bruge tricket med at farve ringen med noget før montage, da dåserne flugter med forskallingen. Jeg vil gerne have det til at passe millimeter nøjagtigt - nogle ideer?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En laser på gulvet liver under? Måle op? 
Du måler fra de to nærmeste gipsplader og afsætter målet på bagsiden af pladen, der dækker loftdåsen.
Du har sikkert husket at afisoleret kablerne, for det er svært at gøre, når det skal gøres inde fra dåsen.

fase
Det bedste er uden tvivl magnetsøger. Man kan også finde PL-dåser rimeligt nøjagtigt vha en detektor i ordentlig kvalitet, metalringen i underkanten af dåserne giver et pålideligt udslag men det er stadig svært at ramme helt nøjagtigt så det skal kombineres med opmåling.

Hvis det kun skal være samlested så det ikke skal bære noget kan du evt bruge Kaiserdåser  (eurodåser).

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er det ikke overkill at bruge små tusind kr. på værktøj, der sikkert kun skal bruges den ene gang?

fase
tømrere har i årevis kunnet måle det op med "tommestok" 
Mål til kanten af dåsen og læg 38 mm til så har du centrum. ( diameter 76 mm ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også