Hej
Jeg skal lave en udveksling og skære et spær af ifm en kvist.
Vil gerne have en synlig bjælke da både kvist og loft er i kip.Der skal laves to af dem i hevr sin ende af taget.
I den ene ende er der en skorsten der gør jeg ikke kan placere bjælke inde i trekanten i hanebjælken.
Derfor tænker jeg at lave den under hanebjælken med 125x125 tømmer.
Har lidt udfrodringer med hvordan den fastgøres på de to tilbageværende spær. Kan ikke rigtig bruge store beslag da de vill komme ud synligt gennem væggen.
Vil de være nok at understøtte bjælken med mit nye påforede spær som vist på billedet?
Andre gode ideer? Eller skal man kombinere det med mindre beslag eller lign?
Jeg kan forstærke med en yderlig udveksling over hanebåndet inde i konstruktionen også.
Orientering af bjælken? Er A) eller B) at foretrække?
(De spær der ligger ovenpå spærene på billederne er blot starten på flunkevæggen)
Tak