Understøtningsprincip i udveksling

Hej
Jeg skal lave en udveksling og skære et spær af ifm en kvist.
Vil gerne have en synlig bjælke da både kvist og loft er i kip.Der skal laves to af dem i hevr sin ende af taget.
I den ene ende er der en skorsten der gør jeg ikke kan placere bjælke inde i trekanten i hanebjælken.
Derfor tænker jeg at lave den under hanebjælken med 125x125 tømmer.

Har lidt udfrodringer med hvordan den fastgøres på de to tilbageværende spær. Kan ikke rigtig bruge store beslag da de vill komme ud synligt gennem væggen.

Vil de være nok at understøtte bjælken med mit nye påforede spær som vist på billedet?
Andre gode ideer? Eller skal man kombinere det med mindre beslag eller lign?

Jeg kan forstærke med en yderlig udveksling over hanebåndet inde i konstruktionen også.

Orientering af bjælken? Er A) eller B) at foretrække?

(De spær der ligger ovenpå spærene på billederne er blot starten på flunkevæggen)

Tak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Talte lige med strongtie og de foreslog en Bjælkebærere som denne 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis