Scheppach

Hej allesammen

Er der nogen som har erfaring med denne maskine 
https://www.harald-nyborg.dk/scheppach-pladevibrator-hp1900s-57-kg
Den skal bruges til at ligge fliser og måske indkørsel. Jeg er bevidst med at den nok ikke kan komprimere 30cm. 
Har kigget på den fra bauhaus, Herkules RB800 men scheppach har vidst kraftige slagkraft? 

Tak på forhånd
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til stier og indkørsler i privaten er den vel rigelig fin.

Bemærk at de også har andre modeller i Harald Nyborg, både større og mindre.

Jeg vil tro de alle kan klare opgaven. Resultatet kommer nok mere an på omhyggeligheden i arbejdet og valg af materialer og opbygning.

Elektronikteknikeren
Ja jeg har set at de har flere modeller, den må gerne være nem og køre med så vil ikke have de helt tunge modeller..
Har brugt en af samme størrelse til både fliser til gangsti og en indkørsel i slotsgrus, den slår ikke så hårdt, men så må man jo bare køre nogen flere gange med nogen tyndere lag :)
Hvis du kun skal bruge den et par dage så lej en, ellers find en lidt større (75 kg )brugt, og sælg den igen når du er færdig. Det kan ikke gøres billigere.

Selvbygger med stort S. 
Hvis du køber en, så husk at komme olie på. Ellers kommer der igen et indlæg om hvorfor at en ny maskine stoppede med at virke efter 5 minutter.
Annonce
AllTheGear_ButNoIdea skrev den 02-06-2023 12:58:01

Har brugt en af samme størrelse til både fliser til gangsti og en indkørsel i slotsgrus, den slår ikke så hårdt, men så må man jo bare køre nogen flere gange med nogen tyndere lag :)

I første omgang skal den bruges til fliseterasse, jeg vil smide 10cm stabil derefter afretter. Vil den kunne klare det 10cm eller skal der køres for 5cm? 

Superdiy skrev den 02-06-2023 14:48:15

Hvis du kun skal bruge den et par dage så lej en, ellers find en lidt større (75 kg )brugt, og sælg den igen når du er færdig. Det kan ikke gøres billigere.

Det har jeg overvejet og leje en. Jeg ved ikke hvor mange dage det kan laves på. Det er 65m2 nu er det første gang jeg skal lave terasse selv, så jeg tænker der hurtig går nogen dage med målinger 😆

Ting tager altid lang tid første gang ;)

Jeg vibrerede 5-7 cm ad gangen, det gik fint. Ville hellere bruge lejepengene på en rotorlaser, det er virkelig noget der sparer tid!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis