Forlænge skorsten

Jeg vil gerne forlænge vores skorsten 1.5-2 meter for at få røgen fri af tag og dermed tagvinduer. Jeg er usikker på, hvordan det gribes an og om jeg må gøre det selv?

- hvordan finder jeg enklest ud af hvilken type skorsten jeg har nu, udover at måle dens omkreds?
- er det en skorstensfejer opgave eller?
- hvad skal jeg regne med i pris?

Det er til en pilleovn, den nuværende er sort og den er ikke spændt fast med barduner. Den er ca 125-150 i omkreds. Hvorvidt den er isoleret ved jeg ikke - jeg er ikke vildt glad for højder 😅
Jeg vil gerne forlænge vores skorsten 1.5-2 meter... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Blot hvis nogen skulle søge svaret frem engang: jeg fik en pris på 3000 kr fra skorstensfejeren, hvis jeg selv har fremskaffet materialerne fra leverandøren.

Det er forholdsvist dyrt, tænker jeg, for så lang tid tager det næppe (jeg tænker selv max 2 timer for en prof), men omvendt: det er på taget og jeg har en smule højdeskræk og ikke en tag-stige tilgængelig.

Så vi ender med at få det lavet af de professionelle. Så er det både regning, ro i sindet og undgåelse af en svedig tur op på taget. Dét er 3000kr værd 
JohnLarsen skrev den 09-06-2023 18:12:18

3.000,-
Men for det får du både hans to timers arbejde, hans kørsel, hans afskrivning af remedier(stige eller lift, bil, værktøj o.m.a.). Og sikring for at der ikke er tvivl om godkendelse.
Altsammen til nordsjællandsk pris😁

 Enig. Tanken om en rystende stige bærende en bævende mand gør, at jeg gerne betaler mig fra dét 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis