Installering af opvaskemaskine

Hej med jer
Jeg drømmer om at få installeret en opvaskemaskine i min lejlighed. Der var ikke en opvaskemaskine da jeg flyttede ind, men er alligevel blevet fortalt, at det ligner at opvaskemaskinen kan installeres direkte uden vvs'er - se billede. Kan det passe? Opvaskemaskinen skal gerne være til venstre for vasken.
Der er køleskab til højre for dette, hvor der er en enkelt stikkontakt med jod bagved, hvor køleskabet sidder i. Skal jeg have en elektriker ud til at montere et stik mere?
Tak på forhånd :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afløbstilslutningen er der. Vandtilførsel er ikke til at se.
Kan du ikke tage os alvorligt og lave nogle ordentlige billeder fra flere vinkler?

Ser da fint ud, afløb er lige til at tilslutte, vandet ser lidt trængt ud i forhold til ballofixen i højre side, muligt den kan drejes lidt. Hvis det kolde vand sidder til venstre må du lige få monteret et T-stykke efter ballofixen.
Det ville være en god idé med en ekstra stikkontakt, hvis ikke gruppen til køleskabet forsyner elkedel, kaffemaskine eller andet strømkrævende, kan du fint få koblet en ekstra stikkontakt på.
Velkommen på lds
Både vand og afløb er tilsyneladende lige til at tilslutte. Men du skal lige tjekke om rørene til venstre er det kolde vand. 
Åbne den varme hane og mærk på rørene. 
Men jeg kan ikke se en tilslutnings mulighed til strøm. 
Jeg synes det er et meget fint billede, mon ikke Bent Andersen er kommet til at kommentere på et forkert indlæg   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En opvaskemaskine kræver stikkontakt, vand og afløb.
GodeVen skrev den 01-06-2023 12:33:21

En opvaskemaskine kræver stikkontakt, vand og afløb.

 Tak for det! 

Det ligner at der har være opvaskemaskine før, eller er gjort klar til en. Måske er der stikkontakt eller en tilslutningsdåse i et af skabene ved siden af vasken. Måske gemt af en bagplade, hvis elementerne er skiftet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis