Montering af vinduer

Hej,

Jeg står og skal til at udskifte nogle gamle sidehængte vinduer, hvor jeg undrer mig over monteringen af de gamle vinduer.
På nye vinduer anbefaler man at karmen sidder 3-5 cm, fra forkanten af muren, og skruerne bliver skruet i karm-falsen.
Da forsiden af karmen på de eksisterende vinduer, sidder 2 cm foran forkanten af muren, er de eksisterende vinduer monteret med skruer 3 cm fra bagkanten af vindueskarmen.

På de nye vinduer, anbefaler I så samme løsning som de eksisterende, eller et konsolbeslag eller et andet beslag?
Derudover skal det siges, at der er sålbænke, som vi tænker skal bevares.

---
Med venlig hilsen
David
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil bevare sålbænkene, så placeringen af vinduet er givet. Du kan så vælge at fastgøre vinduet med skruer i falsen, hvis der materiale at skrue fast i eller at bruge de samme steder som de gamle vinduer.
Du skriver at de gamle vinduer sider 2 cm. foran forkanten af muren. Du mener sikkert 2 cm bag forkanten. Vinduerne stikker vel ikke ud fra muren.
Har du ikke et billede af, hvordan de gamle vinduer er monterede.

fase
Ift. placeringen var det helt korrekt det første jeg beskrev, vinduerne sidder ca. 2 cm foran forkanten, hvilket jeg også undrer mig lidt over.
Billedet herunder giver nok en fornemmelse af hvordan de er monteret, bagved beklædningspladen, er der ca. 2 cm isolering, og derefter mursten.

---
Med venlig hilsen
David
Har du ikke et billede uden beklædning, hvor man kan se vinduets placering i forhold til muren. 
I øvrigt ænder det ikke noget i forhold til montering af de vinduer. Du kan blive nødt til at bruge samme monteringsmetode som de gamle vinduer, fordi der skal være noget at skrue fast i.

fase
Jeg tænker det så må blive samme monteringsmetode som de gamle vinduer.
Nedenunder har jeg dog lige vedhæftet et billede, taget bagved beklædningen.

---
Med venlig hilsen
David
Ja, det må blive samme fastgørelsesmetode som de gamle, fordi der ikke er noget af gøre fast i, hvis du vil sætte skruerne i falsen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis