Brandsikring

Godaften,
Jeg har været ved at lave ventilationsanlæg i huset, som jeg tidligere har stillet et par spørgsmål til.
Nu er jeg kommet til at tænke på at Brandsikringen stadig er OK i huset?

Jeg har monteret et Genvex anlæg på væggen i mit skur, som vist på billedet markeret med blå på plantegningen. Også i skueret er loftlemmen.

Mellem hus og Skur/carport er det lavet en brandmur af 2 lag gips på den ene side af et spær.
Alle lofter i huset + skuer er lavet i troldtekt.
"loftet" i Carporten er lavet af underbeklædning.
Er det ok at skur og huset er forbundet via ventilationsrør, som kører gennem brandmuren på loftet, da alle rør er trukket på loftet?

Når jeg har lavet det sidste, kommer der 200mm glasuld på loftet, til at dække rør og generet efterisolere.
Siden billedet på loftet er taget, er der også hævet gangbro og lavet vindplader

På forhånd tak alle sammen



 

Godaften, Jeg har været ved at lave... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kuchenmeister skrev den 20-07-2023 08:08:21

Her kommer lige nogle billeder af det færdige resultat.
Pladerne jeg har lavet for at holde isoleringen er kun brugt ved overdækket terrasse og carport, for de er af gode grunde ikke isoleret som resten af huset.
Dvs. at jeg har hævet gangbroen. Er det ikke en mulighed for dig at hæve din gangbro? For det var det nemmeste job i forbindelse med dette projekt og giver selvfølgelig det bedste isolerings resultat  🙃

 Jo. Men med 25 graders hældning bliver loftet lidt lavt synes jeg. Men det giver naturligvis bedste isolering. 


Hvad endte det med at koste dig med genvex?
Nogle bekendte byggede nyt hus for nogle år siden. Noget i samme stil med et "skur" Og en integreret carport.
Der blev der også udført brandsikring mellem hus og carport. Mener at kunne huske de fik at vide at det var på grund af bilen i carporten at der skulle brandsikres.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej kermit,
Sådan har jeg også forstået det.
Jeg har dog en kammerat der lige har bygget hus med integreret garage, der er ingen brandmur på loftet, men der skulle være i branddør mellem?
Det forstår jeg ikke.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis