Motor på Cub Cadet går ud

Hej LDS

Jeg har en Cub Cadet Zero turn, som starter godt nok, men derefter går ud med det samme - som det kan ses på vedhæftede video.
Er der nogen der har en idé om, hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre ved det?



På forhånd tak for hjælpen

Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden  
Kan desværre ikke se din video..
Hvilken motor sidder der på maskinen?

Men nok typisk bøvl med en af sikkerhedskontakterne, eller manglende benzin.
Prøv at tjek om der er gnist på tændrør (begge hvis den er tocylindret), er der gnist er det manglende brændstof, prøv at giv den en snaps benzin, eller startspray (bremserens fungere også fint) slår den så kortvarigt i gang, skal du igang med at tjekke benzintilførslen, tag benzinslangen af karburator og tjek der kommer benzin ud, er den med benzinpumpe kør med starter og tjek.
Kommer der benzin ud af slangen, så skal du rense din karburator, brug karburatorspray det er ret effektivt, bremsespray kan også bruges, selv wd-40 kan bruges, og blæs det hele igennem med trykluft med lavt tryk ikke over 2 bar.


Er der ingen gnist typisk en af sikkerhedskontakterne, tjek at klippebordet er slået fra.





Ham her havde samme problem, det løste sig med nye tændrør. (håber du passer bedre på din maskine)

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens ?🤔

Mange tak for dit fine svar😊

Ved ikke lige hvad der går galt, men hvis jeg følger nedenstående link (eller kopierer og sætter ind i adresselinjen, så skulle det vist nok virke.

https://youtube.com/shorts/pb22P6BSqUk

Synes jeg har renset karburator men spray - og første virkede den fint og kørte uden problemer i 3-4 timer. Men efter at have stået en uge, så kørte den en times tid og så begyndte den på det der😳



Mvh. Thomas
Det er med 95% sikkerhed manglende benzin, har du set i din tank om der er lort i?
Mvh. Mikkel
Ja det lyder som benzinproblemer.
Når du har renset karburator, så prøv om der kommer benzin frem, hvis du afmontere benzin slangen på karburatoren, så skulle der gerne løbe en god mængde ud, er den med benzinpumper kør med starteren.
Kommer der ikke benzin, skift benzinfilter, og tjek tankudluftning, og som nævnt i indlægget ovenover, kik om tanken er ren indvendig.
Kommer der benzin frem, så prøv at tjek den afspærringsventil der sidder i bunden af karburatoren, en lille cylinder, med en ledning på. Du skruer den ud, og motionere den med WD-40 (den er ret udsat for vand, da den sidder i bunden af svømmerhuset) når den har fået en god gang motion og wd-40, så prøv at sæt - på huset, og + på ledning/stik, så skulle den gene give et lille smæld, og stemplet ryge i bund.
Ellers prøv at rens karburatoren igen, det kan godt kræve fler forsøg. (ultralydsrensning er effektiv, hvis du har adgang til sådan en)

Vi prøver igen, i morgen --

Ja, jeg har også på fornemmelsen, at det er benzin. Jeg har skiftet filter og renset tanken.
Men jeg synes i så fald, at det er underligt, at jeg kan holde den igang, når jeg hiver chokeren helt op. Afspærringsventilen kører fint.
Jeg har også forsøgt, at rense karburatoren med den begrænsede kendskab jeg nu har til det (skilt den ad og sprøjtet karburatorrens i alle huller 😳). Og det virker i en 1 times køretid, hvorefter mine problemer er tilbage🤬

Men jeg må jo bare på den igen🙄

Endnu en gang tak for hjælpen. Det er fedt at man kan få kompetent hjælp herinde🤗
Annonce
Når jeg tager afspændingsventilen af, så løber der en hel del benzin ud, skal der det?

Pft. Thomas
2Much2Do skrev den 29-05-2023 20:52:32

Når jeg tager afspændingsventilen af, så løber der en hel del benzin ud, skal der det?

Pft. Thomas

 Ja det skal der, og det er godt, for så virker svømmerventilen, og benzin tilførslen frem til karburatoren.

Når den køre bedre med choker, er det fordi den får for lidt benzin, så der sidder skidt i en dyse i karburatoren.

Hvis du ikke allerede har det så køb noget karburatorspray, det er det mest effektive til af rense dyserne med.
og brug også en tynd tråd, eks fra en stålbørste, til at rense dyserne med, sammen med karburatorspray.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis