Bærende konstruktion?

Hej,

Vi er ved at renovere 1. sal i et hus fra 1850. Der er nogle spær som virker "for korte", men er det bare sådan de skal være?

Jeg er i tvivl om, om den lette væg under rent faktisk støtter ude i siderne?

Kan jeg bare fjerne den? Altså skelettet til den lette væg?

De bedste hilsner,

Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den bære ikke noget , så det sker der ikke noget ved
Super. Er det normalt at spærene er skåret af på den måde?
Det er blot skåret ind til en tapsamling, som låser ind i det skrå spær.

Elektronikteknikeren
Det du viser er hane bjælker. De bærer sådan set ikke noget. Det er trykket  på tagfladen som overføres til den modsatte side, så de 2 x tryk udligner hinanden.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis