Grave ud til ny kloak på badeværelse

Jeg er ved at lave badeværelse og har aftalt med VVS'eren at jeg graver ud, indvendigt og udvendigt så overgangen fra støbejern og PVC bliver lavet udvendigt.

Når jeg graver føler jeg lidt at det er et skridt frem og to tilbage. Hver gang jeg tager et stik, glider der mere løst sand ned i hullet.

Jeg har gravet cirka 1 ned og 1 hen, så det er ikke fordi at det går helt lodret i det løse sand.

Nogle ideer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis sandet er meget løst kan det være svært at grave i uden at have siderne i en vinkel på 45°. Nu du er igang var det så ikke en ide at få støbejernet skiftet ud. Støbejernet er formentlig indenfor?

fase
Søren O skrev den 28-05-2023 12:48:11

Prøv at gøre sandet vådt Inden du graver. Jeg har forstået at al støbejern i dit badeværelse udskiftes med pvc.

Så er det vel ikke nødvendigt med en overgang fra støbejern til PVC eller hvordan. Støbejern kan selvfølgelig være udenfor. 


fase
Mit indtryk var at støbejernet gik udenfor, hvorfor jeg graver ud til udskiftning udendørs.
Det er muligt at jeg bare skal have lidt mindre vinkel på. Jeg forsøger mig igen :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis