“Gratis” el

Er det kun mig der studser over mediernes “gratis” el, for der er vel stadig ~1kr afgift på strømmen uagtet at den i Østdanmark er lige under nul og i Vestdanmark nærmer sig 1kr? Eller er der noget jeg misforstår?

Hvis det er gratis inkl alt, skal jeg ihvertfald have tændt for den mobile aircon 😁
Er det kun mig der studser over mediernes “gratis”... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen: Det er nok et meget naivt opfattelse. Man kan jo ikke gøre andet end at tænde de apparater man nu en gang har. Der er vel ingen som giver sig til at lave mad på alle 4 kogeplader, plus ovn, vaskemaskine, og opvasker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har en 9 kw varmeblæser samt et par 2 kw, men synes det ville være tåbeligt at fyre dem af her i sommervarmen,for at spare en 20'er,  så vi begrænsede og til at  starte vaskemaskinen.

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 30-05-2023 13:26:39

GodeVen: Det er nok et meget naivt opfattelse.
Mit indlæg blev skrevet fordi jeg hørte om en der havde opladet bil, tændt pyrolyse på ovnen, startet kogevask, kørt med tørretumbler med mere, med det resultat at mast-sikringerne sprang. Ham der fortalte mig det, viste helt klart ikke at det kunne ske. Opladning af bil belaster typisk alle tre faser med 16 A (11 kW). Nogle har opladning med 3 gange 32A (22 kW). Jeg kan forstille mig at der flere end det ene tilfælde jeg har hørt om.

Hvis virkeligheden er for naiv til dig, skal du passe på hvad du skriver i dine indlæg, da det let bliver noget vrøvl.
I den situation giver det jo virkelig mening “at fyre for gråspurvene”.
Bør jeg hive de fem gamle elpaneler jeg har liggende frem, så jeg er klar til næste gang?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har en 9 kw varmeblæser til at stå, den opvarmer lige nu garagen. Og med åben port kan det gå an. Tjener jeg meget ? hmvh. ca. 27 kr. i timen på den alene. 
vaskemaskine tumbler, opvasker og ovn kører naturligvis på fuld tryk. 

ev elmand skrev den 02-07-2023 14:40:51

Jeg har en 9 kw varmeblæser til at stå, den opvarmer lige nu garagen. Og med åben port kan det gå an. Tjener jeg meget ? hmvh. ca. 27 kr. i timen på den alene. 
vaskemaskine tumbler, opvasker og ovn kører naturligvis på fuld tryk. 

Jamen det er vel kun rimeligt at vi arme forbrugere og får del i kagen, som de grådige "El-gullaschbaroner" har tjent fedt på gennem det sidste års tid.   

Jeg tror desværre at de baroner (el handlere ) tjener mindst lige så meget på den negative pris. Det er solcelle og vindmølle ejere i Tyskland og Holland der må tage skraldet denne eftermiddag. Det vil så ikke ske i hverdage da industrien er så store aftagere at de ikke kan påvirke markedet med overproduktion. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis