Støbe en passende flise til haven

Hej. Jeg skal have udfyldt et hul på et lille areal lagt med 6 kantede gamle fliser. Jeg mangler 2 små trekanter, som jeg selv vil støbe. Jeg kunne lave en intermistisk form af træ, samlet med gaffatape, eller er der en bedre ide? Støbe direkte på jorden med et eller andet som skillerum.? Jeg er nået længere end på dette gamle billede fra 2012. Jeg  er ved at lægge fliserne om, så robotten kan køre uden højdeforskel på fliser og græs.
Med venlig hilsen - Ingeborg 

Når lysten driver værket
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens lave en form af træ og støbe i, fliser ligger bedst i sand og ikke direkte på jord.
Du støber bare uden at lave nogen afstand ind til de gamle fliser. Når det er pudset pænt op skærer du mønstret ud i overfladen så det ser ud som om det er sekskantede fliser. Ud imod plænen lader du bare jorden være støbeform. Skal det se lidt pænere ud kan du bukke en kant af et stykke pap, og presse jorden imod samtidig med at du kommer med beton. Jeg ville nok hellere købe en re´st nye fliser til hele området. Det er vist både billigere og nemmere end den lille støbning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
køb da den ene eller 2 fliser , de laves stadig
Jeg har da flere fliser liggende, men det er besværligt at skære i form med vinkelsliber. Havde jeg lyst, kunne jeg sagtens købe nye fliser, men jeg kan godt li' at bruge det jeg har og passer til andre fliser. For mange år siden brugte jeg alle stumper fliser på vores kompostplads. Det var faktisk sjovt og kønt...... andre lægger puslespil med papbrikker.


Når lysten driver værket
Annonce
Der er da ingen problemer i at støbe fliserne, og støber man dem på stedet har man den fordel at de ikke kommer til at ligge og vippe, da de jo former sig efter underlaget.
Hvis du ser frank og Kastanjegården, så lavede han samme øvelse i sidste udsendelse.   ​LINK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for link til Kastanjegården. Jeg ser ikke ret meget Tv. ...... og det er  ikke sådan noget makværk jeg vil lave. Det er jo ingen løbegård til kvæg😖. Jeg finder ud af noget med mellemrum mellem fliserne og min støbning.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis