Nyt loft uden loftlem

Hej, 

Jeg prøver at gøre et rum klar til at få installeret et køkken. Dette indebærer også loftet som har en loftlem som ikke er i brug mere.  Lemmen har nogle "ramme brædder" som er 2cm i højden (se billede).

Huset er fra 1950erne med pudsede loftet. Da jeg fjernede det gamle loft tapet faldt noget af pudset af og har således efterladt nogle huller.

Jeg er meget i tvivl om loftlemmen helt skal fjernes eller om man kan arbejde udenom den.

Enhver input vil være en stor hjælp.

Jeg har opridset nogle ideer Jeg kunne komme på:

1) banke al pudset ned også fjerne "ramme brædderne ved loftlemmen og derefter installere gipsplader.

2) prøve at reparere hullerne i der pudsede loft også installere to lag gipsplader som dækker over loftlemmen.

3) sætte en slags plade som kun dækker selve lemmen og "ramme brædderne". Også skære den plade som går fra køkken skabet op til loftet til. Således at der er en kvadrat i loftet som er en smule lavere.

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke skal bruge loftslemmen så er den fin at fjerne - men det kan være at den er til for at inspektion af et eller andet (Undertag, VVS-rør, sne....)
Hvis det var mig ville jeg fjerne listerne, isolere, fugtspærre og ligge 1 lag gips, og så spartle ovenpå, male m.v.
Det man ser på billedet er kun lister rundt ligesom gerikter rundt om en dør. 
Du skal skubbe selve loft lemmen op, og se hvad den er til. Hvis der er etableret anden adgang til rummet over så er det fremgangs måden som Thomas_Mygind beskriver. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for jeres svar.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også