Stabiliserende støtteben eller ?

Kære LDS,
Min første tråd her, men har læst flittigt med det sidste års tid, hvor jeg overtog hus - sikke et projekt!

Vi er ved at flytte køkken, og har i den forbindelse fjernet et gammelt indbygget skab, delvist fra 40'erne 60'erne og 00'erne og gud-ved-hvad.

Heri stødte jeg på denne mærkelige murede  tingest der tilstøder en tidligere ydermur. Jeg ved ikke om den har eller har haft en stabiliserende effekt. Der er tilbygning fra 70'erne på den anden side af ydermuren. Huset er fra 46. Der har været en dør på den vinkelrette væg langs trappen, som er dækket af en træfiberplade.

Har man stabiliseret vægge på den måde, og er der kvalificerede bud på om tingesten uden videre kan fjernes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne ligne et repos til en gammel trappe, kan det give mening i forhold til tilbygning/ombygning? I så fald kan den sagtens fjernes.
amørch
amørch Trådstarter
2 8870
Hm interessant bud, men umiddelbart har der ikke været trappe der, ifølge historiske byggetegninger.

Jeg har været på opdagelse i kælderen og den står på en støbt bund, der tilsyneladende hviler på den underliggende væg.

Den er 70 cm høj.
ev elmand
ev elmand
24475 7480
Den giver ingen stabiliserende effekt. Og det er der heller ikke brug for der hvor ydervægge er bygget vinkelret på hinanden. Så væk med den. 
Jeg har ikke noget bud på hvad det kan have været. Der er tidligere set affalds hulrum, men denne er vist lidt for lille.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis