Bedste fastgørelse af påforede spær på tagrem?

Hej
Hvordan fastgør man bedst de nye spær ned på tagremmen?
I dag er spærene blot sømmet skråt ned udefra med et stort søm, men da jeg saver alle spærender af og montere nye udskårne ovenpå (da taget løftes) skal spærene fastgøres til remmen.
Er det blot et vinkelbeslag eller er der bedre måder?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den gamle metode med stiksøm fungerer jo udmærket. I dag bruger vi i stedet skruer, så 1-2 i hver side vil være bedre end den lille møbelvinkel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 25-05-2023 10:55:59

Den gamle metode med stiksøm fungerer jo udmærket. I dag bruger vi i stedet skruer, så 1-2 i hver side vil være bedre end den lille møbelvinkel. 

 De nye og gamle spær bliver savet af som vist på dette billede.

Skal lige forstå hvad du mener, hvor vil du sætte skruerne? Ned gemmem de gamle spær ned i tagremmen eller skrøt ind fra siderne på de nye spær ned i tagremmen eller noget helt trejde? 

 

Skråt ind fra hver side og ned i tagrem. F.eks. 6 x 100/60 climate

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis