Tætne mellem drivhus og sokkel

Først og fremmest tak til alle jer, der er flittige skribenter herinde, og som giver jer tid til at hjælpe os gør-det-sev-noobs med egne erfaringer og gode råd. Jeg har brugt råd herinde fra utallige gange fra andres eller egne spørgsmål. Fantastisk, at der findes så hjælpsomme mennesker.

Og nu har jeg et mere:

Vi har er gammelt drivhus i haven, som står på en betonsokkel (i kanterne og fliser i midten). Det er gammelt og skævt, men virker efter hensigten, og vi har ikke energi (eller penge) til at få det skiftet og lagt en ordentlig sokkel lige foreløbig.

Imidlertid er der de fleste steder mellemrum mellemrum mellem sokkel (beton/fliser) og drivhus (formentlig aluminium) på 1-5 cm pga skævhed, slidtage osv. Og det betyder at snegle og andet spændende har fri adgang.

Er der nogen, der har gode ideer til, hvordan jeg kan tætne det? Fugtbestandigt fugeskum? Google gav mig dette råd fra en gammel debatside (“I byggemarkeder kan man købe en slags tætningsliste, der består af en art skumgummi, der er fyldt med tjære, dette er en god måde at tætne mellem sokkel og belægning”). Det er ikke lykkes mig at finde. Nogen der kender til det?

På forhånd tak.

Bh Dan
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg intet forstand på drivhuse, men vil du ikke bare kunne blande lidt beton og smide i hullerne?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis