benzin klipper issue.

Kort intro - købte en Ryobi hækklippet på loppemarked for små penge, da jeg passer have for en ældre dame, hvor yderpunkterne gør en ledning bøvlet og batteri mask. er ikke lige mig. Sælger sagde ( vi kender det jo   ), den virkede sidst jeg brugte den. Nå, men ingen gnist, så jeg ohmede både sek./primær på tændspole, som viste ok. Andet tændrør kom i og stadig ingen gnist. Skilt af og renset omkring spole/svinghjul, og undersøgt forbindelser, en stelskrue lidt løs og nu virker tænding. Ps. stopknappen er altid det første jeg checker.
Nu starter den, først på æter, siden er alle slanger til benzin tilførsel skiftet, og den kører et kort stykke tid. Karburator renset, membran synes ok, men hænge filter i tanken synes lidt for tæt. ( der passerer ikke meget gennem ) . 
Så spørgsmål: kan man stadig få en membran til sådan en maskine ( årg.16 ) og hvordan renser jeg tankfilter. ( uden at bore små huller i det ) 
Sælger har kørt med akylat benz. - sådan set ok, men utroligt som det danner parafin i tanken. 
Vh. Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser filtret ud der sidder i tanken, hvis det er den type der sider i enden af slangen, er det nemt at finde et.
Vedrørende membran, så prøv at høre hos Roybi Link

Har nu aldrig oplevet at alkylatbenzin giver  paraffin dannelser. (har kun erfaring med Aspen og Husqvarna alkylatbenzin)




Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens - jeg prøver lige uden filter i morgen - hvis det fungerer er fejlen jo indkredset.
Mht. parafinen, du har sikkert ret, kan jo være fra noget almindelig olie blandet benzin så. 
Kender godt Ryobi siden, for kontakt skal oprettes login. Venter lidt med det. 
På Ebay ( mener Grandado ) sælges komplet rep. set til 60 kr. plus div. fragt og gebyrer. Kan hurtigt løbe op. 

 

Opdatering - jeg fik aldrig klipperen til at køre 100%, men har da skiftet slanger og filter - den del burde være ok nu. Nu ser jeg at karburatoren er med 2 blandeskruer, som mange andre små 2 taktere. Problemet er bare det kræver en special nøgle/top. Husqvarna, mc. colluck og andre bruger denne type. Kan det klares på en handy måde - tænker at rille dyse skruerne forsigtigt med en minisliber. Hvad siger I til det? kunne også slibe lidt af alu"en omkring skruerne, så de kan drejes med en spidstang.

 

Uuhhhh, det er godt nok et uskapt billede, prøv lige en gang mere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 12-08-2023 17:31:29

Uuhhhh, det er godt nok et uskapt billede, prøv lige en gang mere.
Ja det beklager jeg, det lykkedes mig dog at skrue begge stilleskruer ud med plastkappen fra en samlemuffe, fik skåret rille med en minisliber til en kærv skruetrækker og vupti - det hele spiller igen efter en grundjustering. ( ca. 1,5 omg. ud fra lukket )
Tænker en dunk rød akylat sørger for problemløs kørsel fremover.  

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis