Beton ovenpå gammel beton

Hejsa

Jeg har et bryggers som har et betongulv og nogle fliser, gulvet et ca 10 cm lavere end resten af huset.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, "hæve" gulvet op til niveau som resten af huset. 

Jeg er sådan i tvivl om hvad jeg skal bruge af beton? er det bare flydespartel? eller er det Tørbeton? eller Cement?

nogle som kan give mig et godt råd?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flydespartel er meget dyr når det er så tyk et lag.
Tørbeton er en meget fælles betegnelse, og der skal jo vand i så det ikke længere er "tør"
Cement alene er ikke noget man bruger til noget som helst.
Du kan lægge slidlags beton, eller almindelig beton som er med små sten i. Det kommer lidt an på hvad der skal være oven på gulvet tilslut.
Slidlags beton er murersand blandet med cement Det kan lægges ud i lagtykkelse fra ca. 2 cm. Det skal blandes ca, 4 dele sand til 1 del cement hvis der skal fliser ovenpå.
Det samme for støbemiks, men her skal du ikke tælle stenene med de er "bare fyld" Så det er ca. 8 dele miks til 1 del cement. 
Tørbeton skal kun tilsættes vand, men er også en noget dyr måde at lave det på.
Alle blandinger holdes ret tørt da det så er nemmere at nivellere jævnt ud og pudse overfladen op. 
Du skal nok have de fleste af de gamle fliser hugget af, og så give gulvet en gang primer. Men du kan også Svumme det efter at fliser er hugget væk. Det betyder at du bruger en gadekost til at smøre et tyndt lag slidlags beton på. Her kan der også bruges fliselim, men så sjal du samme dag støbe oven på. Altså arbejde vådt i vådt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det ikke bare noget støbebeton?


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jo støbebeton er et andet ord for det samme. Men derer jo forskellig blandingsforhold i forhold til hvad det skal bruges til.
Her kan du søge på blandetabel hos Ålborg portland cement. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal nok lige tænke på isoleringsforhold og evt. gulvvarme, inden du støber et 10cm betonlag på nuværende gulv. Det er trods alt en del arbejde, hvis du skulle fortryde, fordi du synes det er for fodkoldt.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også