Renovere hus - et rum af gangen?

Hej med jer,

Jeg er så småt ved at tage tilløb til renoveringen af en muremestervilla fra 50'erne, jeg har overtaget. Den har undergået en renovering i 70'erne og er fuldt beboeligt. Da jeg bor i det og driver selvstændig virksomhed fra en del af huset, vil det være absolut nemmest og mest optimalt, at jeg kunne 'tage det i bidder' - gerne et rum af gangen.

Dette er jo muligt ift. vægge, loftbeklædning osv. Men min hovedpine går på installationerne - særligt el. Kan man generelt lykkes med at lave nye elinstallationer (og trække nye kabler) i et rum af gangen? Eller skal der 'helst' laves ny tavle og trækkes kabler på ny i hele huset? Hvis man da kan sige noget generelt om det. Jeg ofrer en del på huset - bl.a. et nyt tegltag, alle vinduer og yderdøre udskiftes mm. Så det er forventningen, at det på andre områder vil være tidssvarende, hvorfor jeg også ønsker, at huset skal være det ift. elinstallationerne.

På forhånd tak for hjælpen,

Joachim

Hej med jer, Jeg er så småt ved at tage tilløb... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk også at tage evt. andre interessenter, læs konen, i ed. Det kan godt være at du ikke har noget imod lidt støv og noget byggerod i en kortere, men mere sandsynligt, i en længere periode, men det er ikke sikkert andre er lige så overbærende, og her taler jeg af erfaring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis