Udgravning i bryggers - også fjerne under varmtvandsbeholder?

Hej Forum

Hurtigt spørgsmål. Mangler stort set i min udgravning kun den lille klump, der er under varmtvandsbeholderen. Den hænger på væggen (gasbeton på støbt fundament) plus den er understøttet forrest af det lille jernrør, I kan se foran mine kiler. 

Der skal gulvvarme og det hele på.

Lader man denne klump være og lever med 0,7kvm uisoleret gulv, eller fjernes den forsigtigt, mens der laves en midlertidig understøtning af fx en trælægte på en plade (som så står på jorden)?

Mvh Emil
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor er beholderen understøttet? Er det noget der er gjort forebyggende, eller er det fordi ophængsboltene ikke sidder fast i væggen?
Er du nervøs for beholderen kan du midlertidigt sætte en trælægte i klemme mellem beholdertop og væggen over for beholderen. Så holdes beholderen helt ind mod væggen, og kan ikke falde ned.

Søren O
Søren O skrev den 22-05-2023 16:15:33

Hvorfor er beholderen understøttet? Er det noget der er gjort forebyggende, eller er det fordi ophængsboltene ikke sidder fast i væggen?
Er du nervøs for beholderen kan du midlertidigt sætte en trælægte i klemme mellem beholdertop og væggen over for beholderen. Så holdes beholderen helt ind mod væggen, og kan ikke falde ned.

Den er også skruet i væggen. Men vi overtog huset i sin tid med den der “stang”. Tænkte det var en original foranstaltning til en sikkert 100+ kg beholder med vand, der skal hænge i 75mm gasbeton. Det ligner man kan justere den hvis jeg ikke ser helt galt, sikkert for at udligne ujævnheder i gulv. 


Men når jeg nu kigger efter på Metro Therms hjemmeside, så er den faktisk beregnet til rent vægophæng. 
Metro laver stativer til nogle af deres varmtvandsbeholdere, ved ikke om det også gælder din. Den et monteret alt for tæt på dit gulv. Er det ikke muligt atflytte den tætterre på loftet? Med den nuværende placering er det ikke muligt at udskifte anoden, så levetiden på din beholder vil blive reduceret.

Søren O
Søren O skrev den 22-05-2023 17:55:39

Metro laver stativer til nogle af deres varmtvandsbeholdere, ved ikke om det også gælder din. Den et monteret alt for tæt på dit gulv. Er det ikke muligt atflytte den tætterre på loftet? Med den nuværende placering er det ikke muligt at udskifte anoden, så levetiden på din beholder vil blive reduceret.

Det gør de vist også her, men det er ikke et gulvstativ der er på min. Nærmere en hjemmelavet kobber-stang. 😅


Den kommer endnu tættere på, for gulvet skal hæves 8 cm for at komme i niveau med resten af huset. Så ja, den skal nok hæves, hvilket bør være muligt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis