Revne i filt

Hej LDS

Der er kommet en revne midt på væggen (indervæg).. det er gasbeton og med brusekabine på modsatte side. Jeg har også en anden revne - men det er over døren..

Hvad kan årsagen være?
Hvordan repareres det pænest - uden at hele væggen skal ordnes?



Toppen af dovenskab, er at gøre det rigtig første gang
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ustabil samling eller samling mellem materialer der arbejder forskelligt - eg mellem træ/gips og murstensvæg.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er sætningsrevner. Det er meget normalt når man har gasbetonvægge og kommer også i samtlige nybyggede huse. Revnerne udbedrer man ved at bore huller fra toppen til bunden af revnen med 10 cm mellemrum mellem hver hul. Man fylder så h+h reparationslim eller fixlim fra ytong ind i hullerne med en fugepistol. Man kan også kombinere revnelimen med bølgesøm. Eller prøve bare med bølgesøm i første omgang. Så kan man spartle slibe og male revnerne væk og man undgår de kommer igen. 

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
fjern alt til beton -> 5-6 mm huller med ca 5cm afstand -> ytong lim presses ind -> spartles med LIP armering bånd -> filt og maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også