Selvklæbende kabellister

Fonzelius
Fonzelius
213 3200
Hej
Jeg har købt selvklæbende kabellister til en lampeledning. Jeg vaskede området forinden, så det var rent for støv. Det ender hele tiden som på billedet nogle dage efter jeg har trykket det fast. Hvad gør jeg galt?
Jeg vil gerne fastgøre det tilpas, så det bliver hængende, men så man stadig kan få listen ned uden at flå tapet af. 

Vh Anders
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil ikke anbefale selvklæbende på malede flader medmindre du er forberedt på at reparere evt. Tapet/væv og selvsagt malingen, hvis de skal pilles ned igen en dag. 

Jeg ville skrue listen fast, om du så skruer din nuværende der også har tape, eller køber ny uden tape er op til dig. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Jens J.
Jens J.
853 3500
Den tape er sidder på fra producenten af disse lister er ikke særlig god.

Du kan købe kvalitets dobbeltklæbende tape, evt. Tesa eller 3M, og sætte på. 
Tryk listen godt fast og vent 1-2 døgn på at det hærder op inden du sætter ledningen i og dermed giver listen/tapen belastning.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
DLG
DLG
791 2400
Jeg har også skruet mine lister på i min tidligere lejlighed, med små skruer,
Heldigvis kunne de lige præcis skrues forsigtigt i ( man tilpasser pres på skruetrækkeren, med skruens gevindstigning    ) , i et lag puds, så jeg kunne nøjes med det, uden rawplugs. 
Jeg har boret små huller i listen først. Jeg kan ikke huske om jeg har boret små huller i væggen til skruen. Det er 15 år siden :-)  
Du kan gemme lidt af din vægmaling i et syltetøjsglas, skrive på glasset hvad det er og stille det nede i kælderen, så du kan lappe de små skruehuller om 20 år.
Det er det eneste billede jeg har. 
Fonzelius
Fonzelius Trådstarter
213 3200
Jens J. skrev den 21-05-2023 10:35:01

Den tape er sidder på fra producenten af disse lister er ikke særlig god.

Du kan købe kvalitets dobbeltklæbende tape, evt. Tesa eller 3M, og sætte på.
Tryk listen godt fast og vent 1-2 døgn på at det hærder op inden du sætter ledningen i og dermed giver listen/tapen belastning.

Vil den så ikke sidde måske lidt for godt fast, til når fruen synes lampen skal hænge et andet sted? Vil helst undgå skruehuller og tape så kraftigt at det hiver tapet af. Måske jeg ønsker mig for meget 😄

Vh Anders
Fonzelius
Fonzelius Trådstarter
213 3200
DLG skrev den 21-05-2023 10:54:27

Jeg har også skruet mine lister på i min tidligere lejlighed, med små skruer,
Heldigvis kunne de lige præcis skrues forsigtigt i ( man tilpasser pres på skruetrækkeren, med skruens gevindstigning    ) , i et lag puds, så jeg kunne nøjes med det, uden rawplugs.
Jeg har boret små huller i listen først. Jeg kan ikke huske om jeg har boret små huller i væggen til skruen. Det er 15 år siden :-)  
Du kan gemme lidt af din vægmaling i et syltetøjsglas, skrive på glasset hvad det er og stille det nede i kælderen, så du kan lappe de små skruehuller om 20 år.
Det er det eneste billede jeg har. 

Den liste jeg har er nok lige nummeret mindre, men måske der kan sniges en lille skrue i

Vh Anders
Vedrørende de "selvklæbende" kabelkanaler, så kan man bruge sekundlim, så bliver de siddende, men så risikere man jo så tapet/maling ryger af, hvis man fjerner dem igen.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Vi har indervægge af gasbeton og der har jeg bare sømmet de små kabellisterne fast med lange dykkere. De lidt større kabelbakker bruger jeg skruer uden rawplugs.
Bruger aldrig selvklæbende lister igen - enten falder de ned eller hiver maling/tabet af når de skal fjernes.
Fonzelius
Fonzelius Trådstarter
213 3200
Tror jeg må finde nogle små skruer. Tak for feedback og erfaringerne delt

Vh Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også