Isolering om varmerør. Asbest?

Hej,

Vi påtænker at gå igang med at renovere vores kælder. Jeg har i den forbindelse opdaget at der sidder noget isolering med en plastik hætte omkring de rør med fjernvarme ind og ud (så vidt jeg kan regne mig frem til?) lige der hvor rørene går ind i huset.

Huset er fra 1929 og Så vidt jeg kan læse mig frem til er der mulighed for at det kan indeholde asbest. Eller hvad? Eller er det mon noget der er lavet i forbindelse med etablering af fjernvarme. I så fald hvad er bedst - at lade det være eller betale for at få det væk?

Jeg har vedhæftet billeder af hvor rørene går ind i huset samt der hvor de går ind i varmeanlægget.

Håber nogen ved noget :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ting er sikkert, nemlig at isoleringen ikke er ældre end etableringen af fjernvarmen. Ventilerne fortæller lidt om, at installationen er fra en tid efter brug af asbest som isolering. Du nævner også plastikhætter. Det underbygger formodningen om at der ikke er involveret asbest. Så lad isoleringen sidde. Forøvrigt er fremløbet tæret og bør repareres.

fase
Jeg fandt nogle gamle papirer som peger på at huset er tilkoblet fjernvarme i 1996. Så formodningen var korrekt. Tak for svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis