Montering af flexslanger i bl.batteri

Er det nok at spænde flexslanger med hånden oppe i bl.batteriet? Jeg har ikke, og kan ikke lige finde et værktøj der kan nå sekskanterne.

Jeg kan alt - når det lykkes.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er derfor man monterer slangerne på batteriet før den monteres i bordet. Så sænker man den ned med slangerne på,og nøjes med at skrue slangerne fast i installationen.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 19-05-2023 17:56:07

Det er derfor man monterer slangerne på batteriet før den monteres i bordet. Så sænker man den ned med slangerne på,og nøjes med at skrue slangerne fast i installationen.
Klart!

Jeg har endnu ikke monteret batteriet i vasken. Har du en løsning på, hvilket værktøj jeg skal bruge?

Der følger ofte en lang cylindrisk nøgle med, men ellers kan en skiftenøgle eller en fastnøgle ofte bruges, ind fra siden.

Hvis det ikke er en mulighed at komme ind fra siden, skal den cylindriske bruges.

Elektronikteknikeren
Det værktøj du skal bruge hedder en rørnøgle

fase
S. Fabrin skrev den 19-05-2023 18:31:29

Det værktøj du skal bruge hedder en rørnøgle

Nope. Den kan ikke komme forbi kraven ved samlingen mellem den flexible slange og ind til sekskanten.

Men, men, men, ved lidt alm. roden rundt i kasser med gl værktøj, fandt jeg en lille stjernegaffel i tomme. Den kunne lige akkurat fange sekskanten nok til at give den et bette nøk. Alt er tæt og det varme vand kommer ud af den rigtige side. 😀

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis