Hjælp til støj fra (formentlig) fyr

Hej ;-)

Jeg har et lidt spøjst spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Vores nabo har en eller anden for for blæser på gavlen af hendes hus. Den her ‘blæser’ eller hvad det nu er, larmer ret meget og sen kører on/off hele tiden. Den starter i hvert fald 4-5 gange i timen og kører et par minutter ad gangen.

Vi har været ovre og tale med hende og hun er vældig flink, men hun ved ikke rigtig noget om det - andet end at det er noget fra hendes fyr-rum.

Vi har fået lov til at tage billeder af det og vi må gerne få en håndværker til at kigge på det. Men først vil jeg gerne forsøge at finde ud af hvad det egentlig er - og det er her jeg håber i kan hjælpe.

På ydersiden af hendes hus sidder der en lulle rund studs af en art og det er herfra lyden kommer.

Jeg har vedhæftet billeder af studsen på ydersiden og billeder inde fra fyrrummet, hvor man kan se noget rørføring fra (hvad jeg tror er) fyret og op til røret.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe med hvad det er og måske endda om det kan være rigtigt at det skal køre så ofte - og endeligt om der er noget man kan skifte eller gøre for at få det til at larme mindre.

På forhånd mange tak.

Mvh
Martin 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter billederne at dømme ser det ud til at det der stikker ud af væggen er afgangen fra gasfyret. Så i første omgang så prøv at slukke for fyret for at konstatere om lyden forsvinder. Gør den det, er kilden fundet. måske kan det afhjælpes ved at føre aftrækket op ad muren.

fase
Martinbr skrev den 19-05-2023 14:04:52

Jeg tror du har ret i det med at det er afgangsrøret. Men jeg er lidt overrasket over at det kan larme så meget.
Håber det kan afhjælpes ved at lave et ‘knæk’ mere så det peger op ad i stedet.

Tak for svar! 

Og så skal man lige sørge for at der ikke kommer regnvand e.l. ned i fyret.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Aftræk fra gas-fyr er ikke gør det selv arbejde! Det er noget man skal tage alvorligt, for at undgå kulilteforgiftning,  

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det bliver naturligvis en certificeret gas mand, der skal lave det.
Indlægget her var blot for at få lidt hjælp til hvad problemet kunne være. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis