Smart lås til terrassedør / ændring af eksisterende

Hej med jer,

Jeg har en terrassedør, hvor der kun er indvendigt greb monteret. Jeg vil rigtigt gerne have monteret et greb, der kan åbnes fra begge sider, og låses både inde fra og ude fra.

Jeg har set på Fix 8350, som kan monteres med Ruko på begge sider, men det vil være rigtigt fedt hvis det var en smart lock, eller evt. med kodepanel udefra og greb.

Jeg vil helst ikke lave meget om på døren, (Går det galt og kræver en ny dør er det dyrt, da den ikke har standardmål), men måske nøjes med at bore igennem med en gennemgående pind til håndtaget på ydersiden (med smartlås af en art).

Har nogen prøvet en lignende operation, som ikke kræver jeg laver om på, eller monterer ny lånekasse osv?

Jeg har hørt den lokale tømrer, som har vurderet det koster 8 - 10.000 at ændre til Ruko på begge sider, det synes jeg er lidt vildt.

I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Interessant ide. Gad vide om der overhovedet er "hul igennem" låsekassen. Altså om du vil kunne bore igennem. Har du tjekket ved at tage håndtaget af og kigge ind?

Næste punkt er, om der er plads nok til at bruge gennemgående skruer, så det kun kan skrues af igen indefra. Ellers er det for nemt ift. indbrud, selv med envejs-skruer.

Mvh. AllanE
Det må jeg lige have tjekket ud. Jeg harnikke fået håndtaget helt af døren endnu, da der sidder envejsskruer i.

Jeg er dog blevet opmærksom på den her, som måske løser problemet led lidt snilde: https://www.secuyou.dk/collections/produkter/products/secuyou-smart-lock-access-left-mc

De har sågar videoer der viser hvordan det klares:
https://www.secuyou.dk/pages/montage-af-smart-lock-terrassedor-og-installation-af-app


I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis