Er der nogen der kender disse fliser?

Jeg har netop overtager et sommerhus, og er helt vild med de flotte fliser/sten rundt om huset og på terassen. Jeg har søgt internettet tyndt, men synes hverken at kunne finde deres navn, eller selve stenen nogen steder. Jeg håber lidt på, at der er nogen herinde der i det mindste ved, hvad de hedder. Alternativt ville det også være rart at vide, om der er nogen der kender nogen som har ekstra sten liggende.

Jeg vil gerne beholde dem, jeg har bare enkelte der er knækket og trænger til udskiftning.

Jeg tager imod svar med kyshånd!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror desværre du bliver nød til at kigge langt efter at finde nogen magen til, da det i mine øjne virker til at være lidt af et "Unika" produkt.

-Hvad med at prøve Google?
eller måske den tidligere ejer ved noget om fliserne?
Tak for jeres svar.

Desværre ved tidligere ejer, ligesom Google, ikke noget om de fliser.

Omend de ligner fliserne fra linket, er det langt fra det samme.
Jeg tænkte nok, at det er nær umuligt at fremskaffe dem.
Du kan evt. smide en annonce op på DBA eller lignende, hvor du efterspørger sådanne fliser. 

Held og lykke.
Jeg synes det ligner granit brosten. Men din udtalelse om et par knækkede stemmer ikke rigtig overens med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Nu er Google jo mange ting. De har en genkendelsesting på web, den hedder lens,  der ud fra fotos kan identificere steder og ting. Den virker ikke hver gang, men prøv dog.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 19-05-2023 00:26:27

Nu er Google jo mange ting. De har en genkendelsesting på web, den hedder lens,  der ud fra fotos kan identificere steder og ting. Den virker ikke hver gang, men prøv dog.

 Tak for forslaget. Jeg har allerede afprøvet det samt en billedsøgning på Google. Men det ser ud til at den ikke finder noget.




ev elmand skrev den 18-05-2023 22:31:23

Jeg synes det ligner granit brosten. Men din udtalelse om et par knækkede stemmer ikke rigtig overens med det. 

 Det er præcis det, som det ligner. Det er en betonflise på ca 50x50 støbt i et cirkelformet brostensmønster.

Nå sådan. jeg så lige mellemrummene som en del af brostens mønster. 
Det har jeg godt nok aldrig set før. 
Det er da fint have noget unika på sin grund. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis