Revne i væg - overgang mellem mursten og porebeton

Hej!

Jeg har et 70'er hus, hvor der ved vores lille trappe til soveafdelingen er en stor revne (starter oppe ved hjørne til loftrum) og går helt ned til kanten af trappen. Revnen løber næsten præcis oven i overgangen mellem to materialer (til venstre er det en muret skorsten og til højre for revnen er det porebeton).

Revnen var der ikke da vi købte huset, hvor der sad noget meget kraftigt væv. Siden købet af huset har vi fjernet væv, spartlet og opsat filt. Jeg husker ikke, om vi fik brugt armeringstape i overgangen mellem mursten og porebeton.

Jeg er usikker på, hvordan jeg bedst udbedrer revnen og undgår, at det kommer igen. Jeg hører meget gerne forslag til selve forberedelsen af arealet (kan jeg bare "kradse" ud langs revnen?), og kan jeg forvente, at armeringstape holder, eller skal der fræses jern eller andet ind?


Venlig hilsen
Christoffer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid problematisk når to bygningsdele skal fremstå som én, især når det er forskellige materialer. Normalt vil man bruge en fleksibel overgang. Hvor meget der skal til, er nok svært at sige. Det er jo afhængig af hvor meget det giver sig.

I nogle huse fra 70'erne med gasbeton-elementer, er der brugt trækiler i bunden for at tilpasse højder. De giver sig rigtigt meget, når træet rådner eller bliver blødt.

Du får det nok ikke til at holde med armerings tape eller lignende. Så jeg ville bruge almindelig malerfinish også kaldet acryl fugemasse. Det er lidt fleksibel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En fleksibel 1k klæbefugemasse som tec7 vil holde bedre end akryl fugen den er noget mere elastisk og kan sig mere end akrylen. Prøv at krads fugen ud i et V glat den over med sulfovand og mal den når det er tørt. 
Er vi sikker på at der kan males på Tec7.? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det skaller ikke af endnu. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også