Parcelhus fra 1972 - bryggers på 2x4 meter skal totalrenoveres i forbindelse med at vi skifter gasfyr ud med luft-til-vand varmepumpe, som samtidig kommer i et andet rum, så vi får bedre opbevaringsplads i bryggers.
Vi skal selv i gang med at brække gulv op, så der kan isoleres og lægges gulvvarme. Vi har lejet denne mejselhammer hos Silvan
https://www.silvan.dk/mejselhammer-4?id=8820-9851311
Er der nogen der kan svare på hvor længe man max. bør bruge sådan en ad gangen, af hensyn til helbredet/vibrationerne i kroppen? (Når jeg siger at VI selv skal i gang, så mener jeg selvfølgelig min (handy)mand 😊)
Og hvor mange timer skal vi mon satse på det vil tage at brække det nødvendige op, hvis man ser bort fra arbejdet med at fjerne affaldet også?
Skal bare have en ide om 3 dage er nok - vi har lejet mejselhammeren fra en torsdag morgen til søndag morgen, og skal være klar til at VVS og murer/kloakmand kan gå i gang om mandagen.
Vi har ikke rigtig nogen ide om hvad der ligger under, men er det korrekt at vi lovmæssigt SKAL have min. 300 mm isolering (flamingo) under gulvvarmen, som bliver vandbåren?
Med andre ord - hvor mange mm skal man have brækket op under det der bliver overfladen på fliser? - 300 mm til isolering? - 100 mm til beton inkl. gulvvarmeslanger? - xx mm til fliser? - så er vi oppe i ca. 420-450 mm, lyder det korrekt?
På forhånd tak for inputs 🙏🏻