Campingvogn i glasfiber

Hejsa alle, jeg har købt et gammel lokum af en campingvogn fra 1988. Hele vognens skal er i glasfiber og jeg har lidt spørgsmål i forbindelse med renoveringen.

Maling indvendig: Den skal males hvid indvendigt (Vognen er ikke isoleret, og bliver det heller ikke). Der er en masse gammel limrester som jeg pt er i gang med at slibe ned. Jeg kommer ikke til at kunne fjerne alt så derfor vil jeg gerne have råd til en robust maling som kan binde på limrester/glasfiber? Hvordan klargøres vognen bedst muligt til maling? Skal jeg rense indersiden med noget inden påføring? Havde håbet på at kunne gøre det med spraypistol.

Maling udvendig: Hvad skal jeg vælge? Vognen skal males hvid. Igen.. meget gerne råd til processen.

Glasfiber reparation: Der er enkelte huller i glasfiberen som skal repareres. Jeg tror jeg har en nogenlunde ide om hvordan det gøres, men er der nogle som kan linke til en guide/YouTube eller lign?

Vinduesrammen på indersiden af vognen burde egentlig pilles ud. Det virker dog som et større projekt da mange af skruerne i rammen er fuldstændig rustent til og gevind i skruer er væk. Vinduet er tæt og listerne sidder fint. Jeg frygter at jeg aldrig får det i igen hvis det først bliver tager ud. Rammen på indersiden sidder ikke helt ind til vognens beklædning så jeg vil derfor have fuget den fast. Det skal nok være en form for fugeskum da der er en del luft inde under. Hvad kan anbefales til dette? Rammen har som sådan ingen betydning for vinduets funktion, men visuelt ser det dumt ud at det ikke sætter korrekt.

Har vedhæftet lidt billeder. Håber nogle er søde og give et par råd med.






0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også