Gulvopbygning på 1. sal til badeværelse

Hejsa,

Jeg har en 1. sal hvor jeg skal have lavet ca. 10m2 badeværelse. Det gamle badeværelse målte 3 m2 og der har jeg hugget terazzogulvet.

Jeg udvider badeværelset ind i et eks. værelse hvor jeg ligeledes har fjernet gulvopbygningen helt så jeg nu samlet set har et åbent rum med et rent armeret betondæk som er ca. 12 cm tykt. Det længste frie spænd er ca. 350cm.

Planen er at jeg skal have klinker og gulvvarme og jeg kan  lave en gulvopbygning på ca. 9 cm + klinkerne.

Jeg vil allerhelst støbe gulvet med armeringsjern m.v. men jeg er meget nervøs for om dækket kan holde til det. I rummet hvor det gl. bad var er jeg ikke bange, da der har ligget beton derinde tidligere, men i udvidelsen bliver jeg sgu lidt nervøs.

Jeg har læst mig lidt frem til at svalehaleplader kunne være en løsning kan de bare lægges direkte på betonen og så stiver de ekstra af, eller skal jeg have noget armering eller lign. ind i væggene for at være sikker?

Jeg håber nogen har stået i lign. situation som kan komme med nogle indspark :)


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart lyder det forkert med svalehaleplader oven på et betongulv, det bliver en enormt tung konstruktion og den termiske tidskonstandt bliver dermed meget stor dvs. langsom regulering af varmen. Har du overvejet let gulvvarme lagt i krydsfinderplader med spor i? Og skal der noget isolering ned i den konstruktion?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis