Troldtekt/Træbeton på eksisterende træloft

Hej Alle

Jeg er igang med at renovere vores soveværelse og vil i den forbindelse sætte troldtekt op på den gamle træloft for at forbedre indeklimaet og akustikken. Der skal ikke trækkes nye ledninger og de steder hvor lamperne er må blive som de er.  

Det nuværende loft er træloft på forskallingen og loftet er bjælkelag  (se billede).

Mit spørgsmål går på om der er noget i vejen for at sætte troldtekt pladerne direkte på det eksisterende loft eller om det anbefales at tage hele det eksisterende loft ned, lave ny forskalning og sætte pladerne op, hvis ik der skal ændres noget i ledninger etc..
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere ting du skal tænke over.
For det første er den slags træpaneler ikke særligt stabile, for det andet er de sikkert kun holdt fast af nogle små stifter. Med andre ord ikke meget bevendt som forskalling. Og det er ikke sikkert du kan ramme den gamle forskalling.
Jeg ville pille loftet ned så der kan laves forskalling der passer med hvor troltekt pladerne skal sidde. Så kan du også sikre at der er en tæt dampspærre.
Endelig skal du kikke på dine lampeudtag. De skal passe med underkant af nyt loft.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis